Mobiel leren met augmented reality - deel twee


31 oktober 2017
OinO-Advies
Mobiel AR - deel twee

Geschreven door Ondernemer in Onderwijs: Jeroen Rougoor

In mijn eerste publicatie rondom mobiel leren met augmented reality (AR) stond ik stil bij nieuwe AR-apps. Deze keer informeer ik je graag over drie apps die goed ingezet kunnen worden in het onderwijs.

Google Translate
Allereerst Google Translate, een product dat beschikbaar is via een internetbrowser maar ook als Android- en als iOS app.
De app biedt verschillende mogelijkheden; je kunt de tekst die je vertaald wilt hebben intypen, opschrijven of inspreken. Helemaal leuk is het als je ergens een getypte tekst tegen komt. Met de ingebouwde scanfunctie kun je een foto maken van de tekst en deze direct laten vertalen in de door jou gekozen taal.

Photomath
Niet iedereen is even goed in het oplossen van wiskunde opgaven. Met behulp van de app Photomath is dit kinderspel geworden. Na het openen van de app scan je, met behulp van de ingebouwde scanner, de wiskunde opgave en zie je direct de oplossing.
De app geeft naast de oplossing een uitgebreide instructie om stap-voor-stap zelf de opgave uit te kunnen rekenen. De app is ook voorzien van een slimme rekenmachine en de mogelijkheid om bijbehorende grafieken te laten zien.

Timelooper
Timelooper is een app voor op je mobiele telefoon waarmee je door middel van AR en Virtual Reality (VR) door de tijd kunt reizen. Met deze app neem je jouw leerlingen mee op (geschiedenis)reis naar New York, Londen, Washington DC of Berlijn.
Een schoolreisje dat door de barrières van tijd heen gaat.

Alle drie de apps zijn gratis te downloaden waardoor het voor jou gemakkelijk is met AR in de klas aan de slag te gaan!